تصويرسازي براي ادبيات بزرگسالان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید تنها وبلاگ آموزشي اصول تصويرسازي براي هنرجويان گرافيك و تصويرساز اميدوارم مورد استفاده هنرجويان جوان قرارگرفته باشد. ليلا رخشي قاضياني بابيش از بيست سال سابقه هنري در هنرها تجسمي وفعاليت در زمينه گرافيك ، نقاشي ، عكاسي ، تصويرسازي شركت در جشنواره و برپايي نمايشگاه انفرادي و گروهي دررشت ، اراك ، تهران






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
122

آمار مطالب

:: کل مطالب : 110
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 7
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 7
:: بازدید ماه : 19
:: بازدید سال : 90
:: بازدید کلی : 5808

RSS

Powered By
loxblog.Com

اصول تصويرسازي

تصويرسازي براي ادبيات بزرگسالان
پنج شنبه 13 اسفند 1394 ساعت 12:5 | بازدید : 140 | نوشته ‌شده به دست ليلارخشي قاضياني | ( نظرات )

از تصويرسازي معمولا زماني استفاده مي شود كه موضوع ، موجوديت واقعي ندارد مثل كشفيات و فرضيات علمي يا داستانهاي علمي تخيلي و يا مو ضوعاتي كه تنها در ذهن وجود دارند . يازماني كه لازم كه است در يك موضوع اغراق و دخل و تصرف كرد و نوعي بيان و حالت جديد به تصوير يك شي يا شخص داد . در تصويرسازي ، اين امكان و جود دارد تا طراح بتواند يك حس بصري را در يك شي يا يك شخص ، بسيار قوي تر و پر تحرك تر از آن چيزي كه در عكس مي توان يافت ، نشان دهد . اين توانايي ايجاد فضا و حس و حال بيشتر در تصويرسازي از يك شخص و يا يك موضوع عمومي ، اگر با قواعد زيبايي شناسي همراه شده باشد ، در بسياري از موارد براي مخاطب ، دلچسب تر وجذاب تر از عكس عكاسي شده آن است و تصويرسازي در نمونه هاي متعددي مي توان بيان بصري موثرتري از عكس داشته باشد . هنر مند تصويرساز مي تواند اوضاع واقعي را تغيير دهد و برخي از عناصر موجود در آن را تا حدودي حالت انتزاعي ببخشيد جزئيات زائد بصري را حذف كند و در نتجه يك عبارت بصري يا تصوير ويژه و گوياتري به بيننده بدهد . زبان بياني تصويرگران ، هم در آثار گوناگوني كه به وجود مي آورند .

ممكن است در يك زماني مشخص ، متفاوت باشد و هم در مقا طع مختلف زندگي حرفه اي خود ، ممكن است شيوه بياني خود را تغيير دهنده و به ندرت يك تصويرگر روش ثابت و مشخصي را براي بيان تصويري در دوراني بسيار طولاني حفظ مي كند . از بزرگ ترين هنرمنداني كه روش مشخص و شناخته شده اي را در سالهاي  متمادي استفاده كرده است ، ( ميشل فون ) است كه با حداقل خطوط كه در كمال راحتي طراحي شده اند ، مفاهيم عميق و تكان دهنده اي بيان مي كند . در تصويرسازي براي بزرگسالان ، از فتومونتاژ هم فراوان استفاده مي شود . فتومونتاژ كه از آغاز دهه 1920 يكي ازشيوه هاي موثردر خلق تصويرسازي براي بزرگسالان و تئاتر گرافيك به شمار مي رود ، دستاورد هنرمندان دادائيست بوده است و نوعي تكه چسباني با عكس و نوعي كلاژ است .

حروف نيز قابليت بيان بصري دارند و علاوه بر معني كلمات ، شكل و نوع قرار گرفتن آنها مي تواند پيام بصري داشته باشد . يكي ديگر از شيوه هايي كه ممكن است براي تصويرسازي مناسب بزرگسالان استفاده شود ، تصويرسازي با سلخت و ساز دقيق و تقليد مو به موي شكل سوژه درواقعيت است . البته در كتابهاي خطي از چند قرن قبل از آن ، هم در آسيا و هم در اروپا تصاويري ارزشمند براي موضوعات علمي در كتاب خطي ديده مي شود ولي چاپ و توزيع وسيع آ ن در قرن نوزدهم صورت مي پذيرد .



144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: